Annemarie en Wim in América Latina

Gerard

Maandag 4 mei 2009, het is twee uur in de nacht te Ho Chi Minh City.

Wij horen zojuist via Henny Scheffers dat onze goede vriend en collega Gerard Blok vandaag overleden is aan een hersenbloeding.

Totale verbijstering, we kunnen de slaap niet vatten.

Toch niet: Gerard de alleskunner, de international, de Francofiel, de doortastende schoolleider, de man die er altijd was als je problemen had.

Op woensdag voor de meivakantie hebben we wel afscheid genomen, maar dat zou maar tijdelijk zijn. Het is een bizarre gedachte; Gerard nooit meer te kunnen spreken of zien.

We voelen ons hier machteloos, maar kunnen vanuit Vietnam niks doen. Doorgaan alsof er niks gebeurd is wordt ook moeilijk.

We zullen er niet zijn om samen met onze collega's Gerard te herdenken en de mooie herinneringen te delen.

In stilte zullen Annemarie en ik hem herinneren zoals hij altijd was; daadkrachtig en goedmoedig. Een levensgenieter van het mooiste soort!

Soms wat snel en kort door de bocht, maar altijd met een goed hart.

Wij zetten onze reis voort en geven Gerard daarin een plek.

Zoals wij Gerard gekend hebben zou hij niet anders willen.

Sterkte aan alle collega's in het bijzonder hen die heel dicht bij hem stonden.

Liny

Lieve Annemarie en Wim,
Veel troost toegewenst nu jullie een dierbare collega zo onverwacht moeten missen. Zonder echt afscheid, zonder gezamenlijke vrienden in de buurt.
Gelukkig hebben jullie elkaar en het inspirerende landschap om bij het verlies stil te staan en jullie vriend te gedenken. Hopelijk lukt het om dat op een bijzondere manier toch vorm te geven. Veel sterkte!
Een virtuele knuffel van Liny

philip

Annemarie en Wim, gecondoleerd met het verlies van jullie "vriend en collega" Gerard.

Hoewel jullie ver weg zijn, zijn jullie deze dagen in gedachten dichtbij.

elleke

Lieve Annemarie en Wim
Jullie delen met ons de verbijstering en verwarring die Gerards dood oproept. We zullen allemaal een manier moeten vinden om dat een plek te geven. Ik weet zeker dat het jullie zal lukken om Gerard op passende wijze te eren in dat verre, overrompelende Azië. Genoeg herinneringen om bij aan te haken! Het leven gaat door, dat is ongetwijfeld voor jullie helemaal bizar. Sterkte en toch ook: geniet en laat ons maar blijven meegenieten.
Liefs van Elleke

Mieke

Lieve Annemarie en Wim,
Wat een verwarring, wat een tegenstelling aan emoties moeten jullie nu verwerken, in het verre Oosten, tijdens jullie reis; een leegte tussen al die mensen, dat verkeer en die talloze huisjes.... Gelukkig hebben jullie elkaar om dit lege, verdrietige gevoel te delen en een plekje te geven op jullie reis (zoals je dit al zelf zei). Sterkte gewenst enneh.... beleef en ervaar verder mèt een andere intentie erbij.
In gedachten bij jullie.
Dikke kus.

Robin

Lieve papa en Annemarie,

Allereerst gecondoleerd met het verlies van jullie goede collega/vriend.

Ik heb weer dubbel gelegen van de mooie teksten onder de foto's, vooral die foto van papa in dat gat en dan annemarie haa.. geweldig!!
Ik vind het mooi om te zien waar jullie zijn, en ja inderdaad, ik had er een heel ander beeld bij..

Oo paa, die stoeltje he, waar jij op zat... LEUK! ook erg bevorderend voor je rug !!

Ik begin vandaag aan stap 2 van de 'STOPPEN MET ROKEN PLEISTERS' als jij terug bent, ren ik weer rond als nooit tevoren.

geniet! want voor je het weet ben je weer terug en heb je een lastige 19 jarige ( puber ) om je nek hangen! Want denk maar niet dat ik ineens volwassen wordt hoor! haha

i love jullie!

Lily en Frans

Beste Annemarie en Wim,

Allereerst gecondoleerd met het verlies van juliie collega en vriend.

Wij hebben de sleutel met jullie schrijven in onze brievenbus gevonden nadat wij terug kwamen van enkele dagen fietsen. Bij ons vertrek op 30 april hebben we nog even bij jullie aangebeld maar helaas waren jullie er niet. Een beetje laat misschien maar wij wensen jullie een hele fijne vakantie en horen graag jullie verhalen bij terugkomst.

Groetjes, Lily en Frans

PS. Wij hebben nadat wij de post op tafel hebben gelegd ook het espresso-apparaat maar uitgezet.

Fanny

Ongeloof en verbijstering ook hier. Hele mooie en ware woorden over Gerard in jullie bericht.
Wat een robuust karakter en tegelijk lieve man!
Wij kunnen op school het besef langzaam laten binnen sijpelen. Voor jullie wordt dat een stuk lastiger. Ik wens jullie erg verl sterkte met het verdriet. Jullie zullen vast de meest prachtige plekken tegenkomen waar je Gerard kunt herdenken.

Knuffels vanaf hier.

Christa

Gecondoleerd met het overlijden van jullie collega en vriend. Wat een schok om dit bericht te krijgen, terwijl jullie zo ver weg zijn en het verdriet en de ontreddering niet direct met anderen kunnen delen. Gelukkig krijgen jullie op jullie prachtige reisverhalen en foto's veel respons. De totaal andere wereld zal jullie helpen om dit verlies een plekje te geven. Sterkte en natuurlijk nog heel veel reisplezier!

Chris

Laten we maar veel aan elkaar denken in deze bizarre dagen, dit bizarre jaar met al zijn leed. Voor jullie, zo ver bij ons vandaan weet ik maar één ding te zeggen. Doe zoals Gerard deed met zijn leven. Haal alles eruit wat erin zit.

Rita

Net terug uit Italie en dan dit bericht. Ik ben helemaal van de kaart. Hou je sterk daar in het Verre Oosten.

Saskia

Vanavond hebben wij, collega's, elkaar ontmoet en stil gestaan bij de dood van Gerard. Jullie boodschap is daar via Henny verwoord. We weten dat jullie aan hem denken, net zoals wij dat hier doen.

Geniet van je reis, het leven en elkaar!

papa en mama

Gecondoleerd met het verlies van jullie collega.
Wij kennen hem wel niet ,maar wij leven met jullie mee.
Dit is wel even een domper voor jullie,maar ik denk dat hij vanuit hemel met jullie mee reist.
Heel veel sterkte en nog een mooie reis verder dat wensen mama en papa jullie toe.

Renée

Hee wat een geweldige foto's! Mijn eindexamen GS ging over de Koude Oorlog en dus ook over de guerilla-tunnels van de Vietcong, wat gááf dat jullie dat nu zien en voelen (met de brede schouders van pa)!
Veel plezier en niet te veel pc'en, zonde ;-)

Ik heb al wat foto's op hyves staan van Egypte, die natuurlijk láng niet een beeld geven van hoe geniaal het was. Maar het verhaal komt over 4 maanden, begeleid door foto's én film!
Is het gelukt met de filmpjes op de harde schijf zetten? Hotmail heeft tegenwoordig best veel opslagruimte, wellicht kun je ze naar jullie zelf of mij sturen. Dan kan ik ze op m'n hotmail én harde schijf bewaren. Kijk maar.

Veel liefs!

P.S. Ann-Marie: zijn d'r toch nog mensen kleiner dan jij, zie ik?! :p

betsie kleijn

Hallo allebei,
Via mijn schoonzus werd ik attent gemaakt op jullie reactie op het overlijden van mijn broer.
Bedankt voor de mooie woorden, de verbijstering die jullie voelen hebben wij ook.
Het samen delen met velen helpt wel.
Ik wens jullie een fijne reis verder toe en heb jullie verhalen met veel genoegen gelezen!

John Akkermans

Na terugkomst van vakantie kort jullie foto"s en berichten gelezen.Met name jullie bericht n.a.v overlijden van Gerard. Moet voor jullie erg moeilijk zijn om dit zonder collega"s te "verwerken". Ik wens jullie veel serkte daarbij. gelukkig geeft zo'n reis veel afleiding.
Vandaag een mooie indrukwekkende herdenkingsdienst gehad op Wijdschild met voltallige personeel en familie van Gerard.
Fantastische verhalen en foto"s die jullie sturen
Veel plezier verder en tot mails
Groeten John
Groeten john