Annemarie en Wim in América Latina

Reisroute globaal (zie ook profiel)

Op 18 juni 2017 landen we in São Paulo om daar een paar dagen te verblijven. Vanuit São Paulo reizen we verder richting Campo Grande, zo’n twee dagen per openbaar vervoer. Vervolgens is het nog 200 km om in het midden van de Pantanal te komen.

Naar verwachting zullen we de 28e met openbaar vervoer zo’n 1048 km reizen om van Campo Grande naar de hoofdstad Brasilia te komen. Begin juli gaan we met de bus 1167 km naar Rio de Janeiro. Na een dag of vijf vliegen we vervolgens naar Montevideo in Uruguay 2366 km. Daar zullen we een weekje rondtrekken met auto of motor.

Half juli gaan we per ferry naar Buenos Aires in Argentinië om weer later de Iguazu-watervallen te bewonderen in de driehoek van Argentinië, Paraquay en Brazilië.

Rondom de 23e juli vertrekken we per bus naar Asuncion, hoofdstad van Paraquay om van daaruit langs de Paraguayrivier naar Concepcion te reizen. Na 'n paar dagen reizen we door naar Filadelfia in regio Chaco Paraquay om daar vervolgens 2 a 3 nachten te verblijven.

Eind juli trekken we richting Salta in N-Argentinië (823 km). We maken ’n zuidelijke trektocht om het droge, spectaculaire landschap van de Quebrada de Cafayate te zien.

Op 7 augustus reizen we door naar San Pedro de Atacama, woestijn in Chili (vanuit Salta 600 km). We zullen daar enkele dagen verblijven om daarna door te reizen naar La Paz hoofdstad van Bolivia (1069 km). We willen daar de wilde natuur van Bolivia beleven; het noorden is overwegend groen, in het zuiden vind je de eindeloze zoutvlakten en leegte van de Altiplano.

15augustus vertrekken we naar Rurrenabaque (415 km) om in dit gebied een jungletocht te maken. Op 19 augustus vertrekken we van La Paz (Bolivia) naar Puno te Peru (263 km) om van daaruit de trein naar Cuzco (1000 km) te nemen op weg naar de Machu Picchu, deze ligt op 2400 meter hoogte en die we graag willen beklimmen.

Eind augustus gaan we naar Manaus (2369 km) in het hartje van 't Amazone-gebied in Brazilië. Met de Bus naar Aero porto Assis Brasil (696 km = 13 uur reizen) via grensplaats Ina Pari naar Aero Porto Assis Brasil. Van daaruit vliegen we naar Manaus.

7 september vliegen we weer via Florida naar schiereiland Baja California (MEXICO). Een schiereiland dat zich kenmerkt door woestijngebieden, maar ook enkele prachtige stranden en mangrovebossen. Volgens velen is het een van de mooiste plekken ter wereld om walvissen te zien.

Van daaruit reizen we per veerboot naar Sinaloa (vaste land) op zoek naar het plaatsje Los Mochis (geboortestad van Zorro). In Los Mochis nemen we de trein 'Barranca del Cobre' (Copper Canyon Express) naar Chihuahua. Deze organiseerde treinreis duurt vijf dagen en vier nachten.

Daarna vliegen we naar Mexico-City om in die regio vooral Aztekentempels te bezoeken. Op 26september reizen we met de bus vanuit Mexico-City naar de nabijgelegen vulkaan. We nemen de tijd om dagen te reizen van de vulkaan naar Tuxla in regio Chiapas.

Vanuit Tuxtla reizen we naar Campeche en trekken helemaal langs de kust om een bezoek te brengen aan San Francisco de Campeche, de hoofdstad van de gelijknamige staat in Mexico, aan de kust van de Golf van Campeche.

Op 3 oktober willen we aankomen in Yucatan (zuidelijke teen van Mexico). Daar zullen we vooral op zoek gaan naar hoogtepunten als Chichén Itzá - de bekendste stad van de Maya's.

Na deze enerverende weken vliegen we naar Havana te Cuba (1,5 uur ongeveer) om nog een paar weken de bloemetjes buiten te zetten ;-)

Chris

Ziet er mooi uit! En hoe staat het er nu voor met de samba-, tango- en salsalessen?

Mieke

Zeer indrukwekkend om te lezen, laat staan om deze reis te gaan beleven!!

Jetty

Dat zal een prachtige reis worden, zo te zien!

Elly

Estoy celosa. iDisfruta de nuestro viaje, qué nos lo pasa fenomenal! Hasta luego.
Salu2

Daniëlle de groot

Wat een geweldige reis gaan jullie tegemoet
Voor er kids kwamen hebben wij ook een paar van deze landen bezocht en in ons hart gesloten
Geniet ..koester en maak mooie dierbare herinneringen

????

Kore Lock

Wauw jullie doen onze droom, wat een heerlijk vooruitzicht voor jullie! We hebben hier regelmatig Qéro vrienden uit het hooggebergte en de amazone op bezoek, mochten jullie onverhoopt ineens een goede gids nodig hebben, Richard Aguayo (vraag ons dan om zijn nummer kore@urpitay-sonqoy.com) of Don Marcos, of Don Alejandro tegenkomen, doe ze de hartelijke groeten en voor jullie geniet, geniet!
Mark en Kore Lock
(ouders Joris, Simon en Hugo)

P.s. Neem WC papier mee onderweg als je gaat klimmen nar Machu Pichu ;)

Fanny

Wat super leuk om ineens berichtjes over jullie reis te krijgen in mijn mailbox.
Zuid-Amerika, waar een stukje van mn hart ligt. Hele mooie reis gewenst!
Voor Peru nog vele tips. Maar heel goed reisbureau dat nauw samenwerkt met lokale communities is http://www.responsibletravelperu.com
Van NlSe vriend van ons. Van dichtbij zijn projecten mee gemaakt, erg gaaf!
In Lima is het goed om een taxi chauffeur te hebben die mensen al kennen! Je zou Respons kunnen vragen. Jaren geleden mailden we vooraf met een vriend van bekenden die ook taxi ritjes deed, weet niet of hij het nog doet: betictus@hotmail.com
Hij heet Alberto, jonge gast die surfreizen organiseert en spreekt Engels!

San Pedro de Atacama is fantastisch!!

Suerte y cuidate mucho!
Fanny