Annemarie en Wim in América Latina

Rio Verde

We zijn inmiddels in Rio Verde (spreek uit: hioverge) groene Rivier, 420 km voor Brasilia midden in de graanstreek. We hebben ervoor gekozen om in alle rust de reis in twee delen te doen per bus. Rio Verde is een snel groeiende stad en de grootste leverancier van graan in deze staat. En tevens regionale onderwijsstad met ook een universiteit. In totaal 32.000 studenten van basisschool t/m hogescholen. We hebben een goed en goedkoop forenzen-hotel gevonden met goede WiFi om onze ervaringen in de Pantanal goed te kunnen optekenen. Ik heb ook de Motor gevonden voor een doorreis ;-)

Rio Verde is zoals ook Campo Grande een werkstad, s-avonds is alles dicht en de stad lijkt uitgestorven. In de binnenstad is alles, ook woonhuizen afgesloten met hekken en rolluiken (het doet me denken aan Kaapstad in Z-Afrika). We liepen gisteravond over straat (als enige) en dat doet een beetje unheimisch aan. Geen restaurant of cafeetje open, maar plots horen we veel geluid en komen we bij een pizzaria uit, en soort kantina met etende en druk pratende mensen. We hadden de indruk dat we de eerste toeristen waren die in die zaak kwamen waar het concept ons niet bekend was en ook niet werd uitgelegd omdat wederom niemand Engels sprak. Een soort ‘allyoucaneat’ pizza; voortdurend kwamen ze langs met een schaal waar je weer een andere smaak pizzapunt uit kon nemen. Erg grappig, heel druk, maar we hebben lekker gegeten.

De verschillen zijn hier groot en dat zie je aan de huizen en auto’s (zie foto’s) Het was een noodzakelijke stop om even bij te komen, maar nu gaan we verder reizen naar Brasilia, de hoofdstad van Brazilië.

evelien tijdink

Wat leuk en mooi om allemaal zo te lezen het voelt alsof je zelf een beetje op reis bent. geniet ze!!!

Mieke

Ondanks de drukte en de werkstad, toch 'uitgerust'? X