Annemarie en Wim in América Latina

Montevideo

Als we landen op het vliegveld Montevideo te Uruguay om 17.50 uur begint iedereen te klappen, ze zijn hier zeker niet gewend dat een vliegtuig veilig landt. Ik heb dat voor het laatst in 1979 meegemaakt geloof ik ;-) We krijgen een kaart van Montevideo bij de infobalie en we nemen de bus naar het centrum. Het is nat en relatief koud: 14 graden. Bij avond, het is donker hier en het regent, lijkt de stad wel een beetje op Europese steden. In het centrum moeten we vooral aan Brussel denken. Prachtige oude gevels, maar veelal leegstaand of half vervallen. Morgen bij daglicht gaan we dat opnieuw beoordelen.

Er is een supermarkt vlak bij ons guesthouse en we kopen een flesje wijn & bier (960 ml), wat knabbeltjes en ontbijt voor morgen (stokbrood, kaas, multisap en natuurlijk koffie). We moeten even wat beter voor onszelf zorgen! We hebben wat teveel uitgegeven, o.a. door de vliegreis en ietsje matigen qua calorieën zou wijs zijn; huh…..wijn, bier en knabbeltjes ;-( Er is in Uruguay een duidelijke overeenkomst met Brazilië en dat is de zachte wc-bril., het is alsof je op een zwemband gaat zitten ;-)

Het centrum blijkt inderdaad mooi en koloniaal te zijn, helaas met veel oude gebouwen in verval (zie foto’s). We genieten wel een hele dag van de highlights van deze stad. We gaan ’s-avonds naar een uitvoering van het ‘Orquesta Filharmonica de Montevideo’ in het Teatro Solis. Een theater met een rijke historie vergelijkbaar met die van Barcelona. We hebben een auto gehuurd waar we morgen mee het land in trekken. Wordt vervolgd……

Mieke

Ik ben een maand geleden naar Italië geweest per vliegtuig en ook toen gaf men de bemanningsleden na de landing een applausje; goede dingen moet je eigenlijk ook behouden toch?!
Geniet lekker verder daar; we beleven het mee. X