Annemarie en Wim in América Latina

El Parque national Iguazu

De nachtbus van Buenos Aires naar Iguazu is all inclusive en dat betekent om zes uur cake en een knabbeltje met koffie/thee. Een leuke actiefilm met ondertiteling dus goed te volgen in het Engels. Diner om negen uur, rijst met ham en varkenslapje met puree onder het genot van een paar glaasjes (beker) wijn en chocoladecake toe ;-) Er wordt alleen gestopt om extra passagiers op te pikken langs de route van 1300 km, we komen 18 uur de bus niet uit. Voor tachtig euro PP; borreluurtje, uitgebreid diner en ook nog hostel….gezellig met z'n allen op één kamer, deken en kussen liggen voor je klaar.

Dichtbij ons doel 'de watervallen van Iguazu' ligt Puerte Iguazu met een heus centrum; veelal restaurantjes, maar ook een authentiek wijkje met winkeltjes en terrasjes waar je alles mag proeven. Een soort opgewaardeerde favela in drievoud waar de locals hun eigen plek hebben weg van toeristen die het dorp ‘s-avonds bevolken, gelukkig zijn wij er welkom.

Iguazu Watervallen: We zijn voor dit natuurgeweld op het drie landen punt met Paraguay en Brazilië. Hier vind je 's werelds meest spectaculaire watervallen, omgeven door prachtige natuur. Een paradijselijk oord voor vele dieren- en vogelsoorten. Een natuurwonder eerste klasse, de Iguazu Watervallen. Van de drie grootste watervallen ter wereld (Niagara Falls in VS/Canada, Victoria Falls tussen Zambia en Zimbabwe) zijn de Iguazu watervallen misschien wel de meest spectaculaire. Wij zijn er helemaal weg van en verblijven twee volle werkdagen in het beschermd natuurpark. We laten ons ook verleiden tot Paseo Gran Aventura; o.a. varen tot onder de watervallen. Dat hebben we geweten, maar wat een belevenis. De watervallen zijn niet te beschrijven of fotograferen; de drie kilometer brede waterval is zo enorm dat het natuurspektakel alleen vanuit de lucht helemaal te zien is. Natuurlijk is het ook een trekpleister met veel, heel veel toeristen. Daarom zijn er kilometers paden (loopbruggen) aangelegd om de mooiste plekken te bewonderen. We hebben beide dagen om half zes afgesloten (rekening houdend met de stand van de zon, draait hier tegen de klok in) boven de Garganta del Diablo (Keel v.d. Duivel). Iguazu watervallen is een ervaring om nooit meer te vergeten ;-) Morgenvroeg lopen we naar het pont over de Rio Iguazu naar Paraguay, van daaruit zien we wel weer ;-)

Papa

Kun je lekker even douchen.brrrr

Mieke

....en dat 3 km. lang!!! Niet te beschrijven idd. Dit kan dus van jullie bucketlist af, mooi!! X